Vi har flytta på oss innafor plassen.

Vi har flytta helt ned til strandkanten. Det ble ledig en fin plass helt nede på stranda, og vi var raske og flyttet dit. Det er bare noen få skritt ned til vannet, og ingen skygger for utsikten.

 

De som kjenner bilen vår, finner den bak den store flotte Dethleffsen. Den hører til Jan Arnt Voie fra Kristiansand.

Jan Arnt og Torveig Voie og Roy.

Da vi kom hit for to uker siden, var vi en stund 8 norske bobiler her. Nå er vi to. Det er alltid kjekt å bli kjent med nye folk. Og de aller fleste er veldig hyggelige.

Dagene går med til soling, kosing og bading. Vi har sol fra klokken 8 om kvelden og det er fremdeles ca 25 grader i vannet.

Vakre solnedganger og varme kvelder. Sola går ned klokka 18, og klokka 20 er det mørkt. Vi har hatt måneskinn og stjerner om nettene. Det er utrolig mange fly på kveldshimmelen, de fleste flyr norvestover, Det er over 20 grader om kveldene og det er deilig å sitte helt stille å nyte kvelden.

Måtte bare ta bilde av disse fint dekorerte bilene. Kassabilen viser at eieren driver med kjøleanlegg og bobilen har sikkert kjørt hele Route 66.

Det er veldig dyrt å kjøpe tid på internett her. Det koster 70 kroner dagen og 250 kroner for en uke med Wifi 

Jeg gikk på posten og kjøpte meg en USB pinne og et simkort. Det gjelder over hele Kroatia og koster 198 kroner. Med mye strev fikk jeg det til å virke, og glad og fornøyd satte jeg meg ned for å skrive blogg. Etter at jeg hadde lastet opp det første bildet, var kortet tomt, niks mer penger på kortet. Jeg skal prøve å lade kortet i morgen. Dersom jeg ikke får det til, blir det nok en stund til neste blogg. Det er derfor jeg sender i veg dette nå mens jeg har nett.

Mens jeg var ute og svømte, kom et amfibiefly brummende. Det så ut som det skulle lande, men det var bare nede på vannet og fylte seg opp med vann.  Det for over vannflaten og lettet med en gang. Etter noen få minutter kom det tilbake.

Flyet fyller seg opp med vatn, det er gjort på sekunder.

Flyet tok minst ti runder.

Kanskje var det en skogbrann et sted bak fjellene?

Ellers er mat og drikke billig her. En treliters kartong med god kroatisk rødvin koster 30 kroner, en liter kroatisk vodka koster vel 50 kr.

En pepperbiff koster 100 – 130 kroner på resturant. En halvliter øl ute koster 15 -18 kroner.

Et døgn på denne plassen koster 23 euro på denne tiden av året.

Vi vet ikke hvor lenge vi blir her. Det skal komme regn i midten av måneden, men det skal fremdeles være varmt. Kanskje flytter vi oss til Dubrovnik om en stund. Får se på yr.no

Tusen takk for hyggelige kommentarer!

—Edel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg